Radio

Radio

Ajouad begon zijn carrière in 2006 bij de radio. Hij was in die tijd presentator en verslaggever bij FunX, waar hij onder andere zijn eigen talkshow had. Daarna werd hij dj bij 3FM, waar hij jarenlang het programma Club Ajouad presenteerde. Hier kon hij zijn passie voor dancemuziek tot uiting brengen, en zijn kennis delen. 

Hij reisde voor 3FM de wereld over en stond op tal van festivals. Zo was hij bijvoorbeeld op Ultra Music Festival in Miami, Sziget in Boedapest, Solar in Barcelona, maar ook op vele Nederlandse festivals, zoals Lowlands, Mysteryland, Amsterdam Dance Event, Awakenings en Sensation. Hij maakte op die festivals live studioradio en interviewde de grootste namen. Faithless, David Guetta, Dave Grohl, Moby, Swedish House Mafia, Skunk Anansie, en hij interviewde zelfs als een van de eerste Nederlandse radiopresentatoren Avicii, toen die nog jeugdpuistjes had en bekend stond als Tim Berg. 
 

Video campagnes & Voorlichtingsfilms 
Ajouad is in de afgelopen jaren regelmatig ingehuurd door verschillende organisaties en bedrijven voor het maken van (online)videocontent. Hij wordt hiervoor gevraagd door zeer verschillende partijen met uiteenlopende doelen. De videocontent die Ajouad maakt, kan worden ingedeeld in grofweg drie categorieën: educatie, promotie en motivatie. Of het nou gaat om een video van anderhalve minuut waarin Ajouad oproept tot een bepaalde actie, of voorlichtingsfilms van anderhalf uur waarin bepaalde onderwerpen worden uitgelegd: Ajouad heeft met beide ervaring, en ook met alle vormen ertussenin. Hij is in staat om onderwerpen die vaak als ingewikkeld of elitair worden gezien, toegankelijk te maken voor een diverser, jonger en breder publiek.   

 

Een kleine greep uit de inmiddels tientallen opdrachtgevers van de afgelopen jaren
-Een online videoserie voor ING, waarin klanten worden geïnformeerd over nieuwe applicaties
-Een videoserie voor personeel van supermarktketen Lidl, waarin zij worden geïnformeerd over voedselverspilling en milieuproblematiek
-Een voorlichtingsvideo voor de zedenpolitie, over de gevolgen van sexting
-Een videoreportage voor het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, over de Gelijke Kansen Alliantie
-Een grote videocampagne voor De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek, waarin een jonge doelgroep wordt gemotiveerd zich te verdiepen in wetenschap en waarin wordt laten zien dat wetenschap niet saai en elitair hoeft te zijn
-Een videoreportage voor MuseumTV, waarin Ajouad laat zien dat musea niet alleen voor gepensioneerde hoogopgeleide mensen zijn, maar dat ook een jonger en diverser publiek zich welkom kan voelen in een museum